Deze trainingen zijn bedoeld om consultants bij reclame- en mediabureaus op te leiden in het opzetten van sterke, winnende mediastrategieën en de doorvertaling naar effectieve mediaplannen:
  1. Begrijpen en challengen van een mediabriefing:
    Inzicht in de opbouw van een goede briefing, het achterhalen van de kernvraag en het maken van een sterke debrief. Veel praktijkvoorbeelden en interactie/discussie.
  2. Opzetten van een mediastrategie | theorie:
    Handvatten voor het formuleren van mediadoelstellingen, KPI’s, doelgroepbenadering en media-inzichten (paid, owned, earned). Inzichten van marketingexperts (o.a. Byron Sharp, Binet & Field, Ritson) worden gekoppeld aan het ontwikkelen van strategisch onderbouwde plannen.
  3. Opzetten van een mediastrategie | praktijk:
    Praktische toepassing van de voorgaande modules. Deelnemers ontwikkelen zelfstandig een mediastrategie op basis van een briefing, onderbouwen deze en presenteren aan elkaar, gevolgd door discussie en feedback.