Deze trainingen zijn gericht op het opleiden van marketeers, brand- en campagne managers aan adverteerderzijde zodat zij sterke geïntegreerde mediabriefings kunnen opstellen, mediastrategieën goed kunnen beoordelen en waar nodig mediaplannen kunnen challengen. De focus ligt op de samenhang tussen offline, digitale en owned media. Er zijn drie hoofdvormen van trainingen:

  1. Media basics trainingen (groepsniveau, 3 modules):
    • Lezen van een mediaplan: mediaterminologie, basisbegrippen, rekenformules.
    • Beoordelen van een mediaplan: opstellen van een goede briefing, mediakosten, KPI’s, valkuilen en paid/owned/earned media.
    • Challengen van een mediaplan: praktische toepassing via het maken en presenteren van een eigen mediaplan.
  2. Tailor made trainingen (groepsniveau):
    Maatwerktrainingen op basis van specifieke media-uitdagingen binnen de organisatie. Kan ook een deepdive in een bepaald onderwerp omvatten (bijv. digital, social media, content strategie).
  3. Individuele media coaching:
    Persoonlijke begeleiding voor medewerkers die intensief met media werken, bijvoorbeeld nieuwe media managers. De inhoud wordt afgestemd op de behoeften van de organisatie.